Ծանոթ ու միարժամանակ անհայտ...«ZIPPO» կրակայրիչ
ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆԾխողների մեծամասնությունը նախընտրում է օգտագործել կրակայրիչներ, քան լուցկի: Եվ իհարկե կրակայրիչների մեջ առաջատար դիրքը պատկանում է «ZIPPO» - ին: Թվում է, թե ինչը կարող է վառիչի մեջ բարդ լինել, պարզ եխանիզմ է, բայց այդ մանր մեխանիզմն է հենց երաշխիք հանդիսացել ընկերության հաջողության ու հանրաճանաչության համար: «ZIPPO» կրակայրիչները շատ հուսալի են և լայն ժողովրդականություն են վայելել:
Կրակայրիչները մեծ տարածում են գտել անցյալ դարի 30-ական թվականներին Ամերիկայում: Իսկ առաջինը, ով զբաղվել է դրանց մասսայական արտադրությամբ, և նա ով սկսել է «ZIPPO» կրակայրիչների պատմությունը Փենսիլվանիայի բնակիչ Ջորջ Գրանթ Բլեյզդելն է: Նա «ZIPPO» կրակայրիչները շուկան է մտցրել 1932 թվականին, և չնայած դրանք հայտնի են դարձել հիմնականում Ամերիկայում, այն հորինվել է Ավստրիայում: Հենց այստեղ է հորինվել ու մետաղի մեջ մարմնավորվել ներկայումս բոլորին լավ հայտնի «ZIPPO»-ի մեխանիզմը: Բլեյզդելի ձեռքը կրակայրիչի նախատիպը ընկել էր իր ընկերոջից, որը երեկույթի ժամանակ Ջորջին սիգարեթը կպցնելու համար կրակ էր տվել արտաքինից ոչ այնքան արտահայտիչ իր վառիչից: Իսկ Ջորջի այն հարցին, թե ինչու է ընկերն օգտագործում այդպիսի ոչ գրավիչ իր՝ վերջինս պատասխանել էր, որ «այն պարզապես հրաշալի է աշխատում»: Այս արտահայտությունը հավիտյանս է մնացել մնաց Ջորջ Բլեյզդելի հիշողությունում: Եվ իսկապես, «ZIPPO» կրակայրիչը նույն կերպ հրաշալի է կատարում իր աշխատանքը թե սառնամանիքի ու անձրևի և թե ուժեղ քամու պայմաններում: Ի սկզբանե կրակայրիչի անունը, որի տակ նախատեսվում էր այն վաճառել Ամերիկայում, եղել է «Zipper», որը թարգմանվում է որպես «շարժունակ», կամ շարժուն մարդ: Սակայն շուտով պարզվել է, որ այդ ապրանքային նշանն արդեն իսկ օգործածվում է, և Բլեյզդել փոքր-ինչ շտկել է անունը ստանալով «ZIPPO»: Նրա կողմից Ավստրիաում գնված կրակայրիչների առաջին խմբաքանակը շուկայում պահանջարկ չի ունեցել անհարմար ձևի և կափարիչի պատճառով: Այս թերությունները վերացնելու համար Բլեյզդելը հնարավորինս պարզեցրել է արտադրանքի ձևը, որի պատճառով այն սկսել է նմանվել լուցկու տուփի: Կափարիչի հետ ամեն ինչ ստացվել է հակառակ ճանապարհով: Նրա ծայրին տեղադրվել է ռոտացիայի առանցք, ինչը հնարավորություն է տալիս բացել այն միայն մեկ ձեռքի օգնությամբ: Նման դիզայնը և օգտագործման ձևը դուր է եկել սպառողներին:
Այնուամենայնիվ պարզ է, որ առանց գովազդի մեծաքանակ վաճառք իրականացնելը անիրական է: «ZIPPO»-ի գովազդային արշավը մտել է պատմության մեջ, և բազմաթիվ համալսարանների դասախոսներ դա որպես շուկայում արտադրանքի առաջ մղման լավագույն փորձի օրինակ են ներկայացնում: Օրինակ որպես փիառ քայլ որոշում է կայացվել կրակայրիչներին անսահմանափակ երաշխիք տալ: Այսինքն, այն ենթակա է անվճար վերանորոգման՝ անկախ գնման ամսաթվից և վայրից: Ներկայումս «ZIPPO» կրակայրիչների տեսականին հսկայական է: Կան ինչպես մատչելի բյուջետային տեսակներ, այնպես էլ շքեղ թանկարժեք տարբերակներ: Կրակայարիչների արտադրության մեջ օգտագործում են քրոմացված պողպատ, լատուն, արծաթ և նույնիսկ ոսկի: Ներկայումս նրանք ոչ միայն թույլ են տալիս կրակ ստանալ, այլ նաև ցույց են տալիս դրա սեփականատիրոջ կարգավիճակը և ընդգծում են նրա անհատականությունը: Որպես զարդարանք, վաճառվում են նաև ռետինից, պլաստմասսայից, թանկարժեք փայտանյութից և այլնից պատրաստված կրակայրիչների պատյաններ և տուփեր: Մինչ այժմ «ZIPPO» կրակայրիչները հանդիսանում են հուսալիության և որակի օրինակ: Այդ կրակայրիչների արտադրության ողջ պատմության ընթացքում դրանց վաճառքի ծավալները գերազանցել են 450 միլիոն հատը:
Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը
www.1or.am