ՔԱՂԱՔԱԿԱՆՈՒԹՅՈՒՆ ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ ՄՇԱԿՈՒՅԹ ՍՊՈՐՏ ՄԱՄՈՒԼԻ ՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՏՆՏԵՍՈՒԹՅՈՒՆ ՖՈՏՈ ՎԻԴԵՈ ՎԵՐԼՈՒԾՈՒԹՅՈՒՆՆԵՐ ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ ՄԻՋԱԶԳԱՅԻՆ ԱՄԵՆԱԸՆԹԵՐՑՎԱԾ ԻՐԱՎՈՒՆՔ


Հայկական երթուղի

ՀԱՍԱՐԱԿՈՒԹՅՈՒՆ

Dzen.ru-ն գրում է, որ Հայաստանն առաջարկել է Հնդկաստանին իր տարածքով ստեղծել առևտրային լոգիստիկ միջանցք հետագա ելքով դեպի Սև ծով։ Իբր, Հնդկաստանին ավելի հարմար կլինի նման կերպ իր ապրանքներն արտահանել Ռուսաստան և Եվրոպա։
Կարելի է հասկանալ Երևանի ցանկությունը: Այժմ, երբ նախկին համաշխարհային տնտեսական շղթաները փլուզվում են, ակտիվորեն ստեղծվում են նորերը։

Հնարավորությունների պատուհանը երկար բաց չի մնա։ Այժմ կարևորը մեխանիզմների ապահովումն է, որոնք օգտակար կլինեն գալիք տասնամյակների ընթացքում: Եվ հիմա Հայաստանը ցանկանում է իր վրա վերցնել Հարավային Ասիայից Եվրոպա և Ռուսաստան առևտրային հոսքերի մի մասը։ 


Սակայն մեզ համար այդ գաղափարը կասկածելի է։


Այս պահին «Հյուսիս-Հարավ» միջանցքն է վերջապես սկսել զարգանալ։ Եվ երեք տարբեր տարբերակներով՝ Կասպից ծովով, Ադրբեջանով և Թուրքմենստան/Ղազախստանով: Նման երթուղին ընդհանուր առմամբ լավ է գործում, թեև դեռ շատ աշխատանք կա անելու ենթակառուցվածքային սահմանափակումները վերացնելու համար։ Եվ, իհարկե, կա Անդրիրանական ջրանցքի հավակնոտ նախագիծը, որը ձգձգվում է ավելի քան մեկ դար։ Հնդկաստանից Ռուսաստան առանց վերաբեռնման նման ջրային ճանապարհը «Հյուսիս-Հարավ» լոգիստիկան բոլորովին նոր մակարդակի կբերի։


Ինչո՞ւ Հայաստանի կողմից Ռուսաստանին առաջարկվող տարբերակը պարզ չէ։ Այն ունի և՛ տնտեսական, և՛ քաղաքական վտանգներ։ Երևանը ցանկանում է, որ երթուղին Հնդկաստանից Իրանով հասնի Հայաստան, իսկ հետո Վրաստանի տարածքով դեպի Սև ծով: Ընդհանրապես, շատ բաներ են իրար գլխի դիզված:


Տնտեսական խնդիրն այն է, որ այդ երթուղին կկարողանա նորմալ գործել մեկ ուղղությամբ՝ Հնդկաստանից Ռուսաստան։ Հակառակ ուղղությամբ դժվար է պատկերացնել, որ վրացական նավահանգիստները մեր ապրանքները կընդունեն հետագա արտահանման նպատակով։ Բացի դա, իսկ ինչո՞ւ ապրանքը քարշ տալ Նովոռոսիյսկ, հետո ծովով բերել Վրաստան։ Շատ ավելի հեշտ է բեռը անմիջապես բեռնել Աստրախանի նավահանգստում և ուղարկել Իրան։ Եվ ավելի էժան է և ավելի արագ:
Քաղաքական վտանգները, կարծում եմ, ակնհայտ են բոլորի համար։ Վրաստանը ցանկացած պահի կարող է արգելափակել ապրանքների տարանցումը, և այդ դեպքում բավականին դժվար է հոսքերը վերակողմնորոշել դեպի այլ երթուղիներ։


Եվ ընդհանրապես, այդ նախագիծը Ռուսաստանի համար առանձնապես հետաքրքրություն չի ներկայացնում։ Կարծում եմ, եթե Երևանը համապատասխան առաջարկ ուղարկի դրա իրականացմանը մասնակցելու համար՝ դիվանագիտորեն կմերժվի։ Այժմ բոլոր ջանքերը պետք է կենտրոնացվեն Հյուսիս-Հարավ միջանցքի ենթակառուցվածքային սահմանափակումների վերացման վրա։ Այնտեղ շատ գործ կա անելու։ Իսկ հաջորդ փուլում պետք է սկսել Անդրիրանական ջրանցքի կառուցումը, ինչպես նաև Վոլգայով բեռնափոխադրումներ ստեղծել, որպեսզի նավը կարողանար գետով Աստրախանից հասնել Սանկտ Պետերբուրգ և, համապատասխանաբար, հետ գնալ:

Նյութը հրապարակման պատրաստեց Կամո Խաչիկյանը

www.1or.am

Historical Dates ՊԱՏՄՈՒԹՅԱՆ ԱՅՍ ՕՐԸ
Tech Innovator and Winemaker Adam Kablanian Joins the Board of Trustees of the “Music for Future” FoundationLusine Yeghiazaryan joins the Board of Trustees of the Music for the Future FoundationYoung Musician from the “Born in Artsakh” Program, Arsen Safaryan, Performed at the Anniversary Concert of the “Artis Futura” Foundation with the Moscow “Russian Philharmonia” Symphony OrchestraYoung Musicians of the “Born in Artsakh” Program Bring the Voice of Artsakh to MoscowThe Sound of Artsakh in the USAEducational Trip and First U.S. Concert of the Music for Future Foundation’s Young MusiciansEmpowering the Next Generation of Armenian Talents: “Music for Future” Foundation’s First Concert in the U.S.DIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” ProgramDIALOG Organization - Partner of the “Born in Artsakh” Program“Past”: A Publicly Funded Concert for the Privileged Few? With a Mission to Preserve Armenian Heritage: AraratBank Sponsors the "Artsakh" Orchestra Concert Ardshinbank Donates 120 Million AMD to the Hayastan All-Armenian FundAndron Participates in the Tomorrow Mobility World Congress 2024: Driving Innovation in E-MobilityKhachaturian International Youth Competition launched in China with performance by “Music for Future” Foundation’s Cellist Mari HakobyanNew promotion from AMIO BANK for international SWIFT transfers Shtigen Group is Ready to Support the Development of the Capital Market in Armenia 100% shares of Instigate Semiconductor CJSC is now owned by Microchip Technology inc.Exclusive evening on March 1
Most Popular